Insytut Filologii Polskiej w Gdańsku podjął decyzję o współpracy z firmą Personal PR. PR & Marketing Solutions. Współpraca ta, jak informuje UG, ma pozwolić na „dużo większy udział studentów w projektach o charakterze praktycznym, dającym wgląd w ich przyszły rynek pracy”.
Spotkanie dotyczące współpracy Instytutu Filologii Polskiej Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego i agencji PR z Gdańska odbyło się 11 lipca 2019 roku. Z przedstawicielkami firmy Personal PR. PR & Marketing Solutions spotkały się:
- prof. UG, dr hab. Izabela Kępka,
- dr hab. Magdalena Horodecka, prof. UG.
„Przedmiotem spotkania były plany włączenia pracowników firmy w proces PR-owej oraz marketingowej edukacji studentów” – wskazano w oficjalnym komunikacie UG.
Wstępnie ustalono również konkretne obszary współpracy instytutu z agencją na rok akademicki 2019/2020. Agencja Personal PR. PR & Marketing Solutions ma między innymi w ramach kierunkowych przedmiotów kursowych (np.: Etyka słowa, Sztuka reklamy, Dziennikarstwo internetowe) przeprowadzić szereg warsztatów i zajęć dla studentów. Takie przedmioty znajdują się w planie studiów filologii polskiej o specjalizacji dziennikarskiej albo Media i PR.
Czytaj także: Filologia polska na UG – opinie
Firma Personal PR. PR & Marketing Solutions zobowiązała się również do współpracy na polu przeprowadzania praktyk studenckich (dotyczy specjalności: Media i PR). Współpraca pomiędzy agencją a Uniwersytetem Gdańskim ma dotyczyć również kół naukowych, które działają na Wydziale Filologicznym.
Nauczyciele akademiccy Uniwersytetu Gdańskiego mają natomiast przeprowadzać warsztaty dla pracowników agencji PR.
Źródło informacji i użytej w artykule fotografii:
https://fil.ug.edu.pl/media/aktualnosci/90357/wspolpraca_instytutu_filologii_polskiej_na_wydziale_filologicznym_ug_z_firma_personal_pr_pr_marketing_solutions